tirsdag 21. oktober 2014

Leseprosess og Filmen

I dette innlegget skal jeg ta for meg selve leseprosessen og hva jeg synes om boka, Og litt om filmen i forhold til boka. 

Jeg og Pernille valgte samme bok. Jeg begynte å lese dagen etter jeg fikk boken. Den var ganske spennende så jeg kom ganske langt. Jeg ble ferdig med boka etter ca 1 uke, da jeg og Pernille bestemte oss for å se filmen ilag. Jeg var veldig fornøyd med boken så jeg var spent på hvordan filmen var, og hvordan bilde mitt i hodet stemte med filmen.

Filmen synes jeg var veldig bra og den levde opp til forventningene, men noe var selvfølgelig annerledes. Det føltes jo som at at filmen er en mye kortere versjon enn boka. I boka får vi jo lese historien fra hennes side, og hva hun tenker. I filmen er der mer generelt om alle. Det var til og med en person som ikke kom med i filmen, men som var i boka.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, både med boken og filmen. Jeg liker hvordan historien blir fortalt og selve handlingen. Det var egentlig ingenting jeg ville forandret selv. Jeg anbefaler absolutt å lese Divergent, det kommer du ikke til å angre på. Som sagt i tidligere innlegg er dette bok nr 1 i en triologi, så jeg gleder meg til neste bok.



https://www.google.no/search?q=divergent&espv=2&biw=1366&bih=624&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7wtGVJbbNuHjywOzjoLgDw&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar